POWRÓT

Trwała stabilizacja podsypki szynowej

Oferujemy innowacyjną usługę sklejania i stabilizacji nawierzchni szynowej, wykonanej z tłucznia kamiennego, przy zastosowaniu najnowszej technologii żywicy wiążącej. Metoda ta skutecznie zabezpiecza nie tylko strefy przejściowe oraz newralgiczne miejsca przejazdów taboru szynowego, ale także całą podsypkę wzdłuż przebiegu torów kolejowych czy linii tramwajowych.

W wyniku eksploatacji nawierzchni szynowej dochodzi do niepożądanego przemieszczania się lub obsuwania tłucznia. Najczęściej dotyczy to miejsc w strefie przejściowej pomiędzy nasypem wykonanym z tłucznia, a sztywnym podłożem, m. in. przed mostami i wiaduktami, w miejscach przejazdów i przejść przy tory, przy zwrotnicach, w okolicach krzyżownic oraz na szczególnie obciążanych łukach torów. Ruch szynowy wymaga zachowania ciągłości, dlatego też do budowy, naprawy i konserwacji podsypki proponujemy sprawdzoną i efektywną technologię scalania żywicą wiążącą. Materiał aż trzykrotnie wzmacnia tłuczeń.

WŁAŚCIWOŚCI PRODUKTU:

  • żywica organiczno-mineralna o niskiej lepkości
  • krótki czas wiązania
  • właściwości scalające i stablizujące
  • nie tworzy piany w kontakcie z wodą
  • o niskiej palności
  • przyjazna środowisku

Jak to działa?

Specjalna żywica natryskiwana jest na tłuczeń, zwilżając kamienie i spływając w dół. Na styku kamieni następuje ich sklejenie. Podłoże po kilku godzinach staje się stabilniejsze, ale też i bardziej elastyczne, amortyzując ruch szynowy. Tłuczeń sklejany jest tylko punktowo, dzięki czemu woda może przez niego przenikać, nie ingerując w strukturę i formę nasypu.

Ta pionierska technologia zdobyła uznanie wśród wielkiej rzeszy inwestorów, którzy doceniają oszczędność czasu i redukcję kosztów. Skuteczność rozwiązania potwierdzają liczne realizacje za granicą oraz pozytywnie próby obciążeniowe.

EFEKTY ZASTOSOWANIA TECHNOLOGII:

  • wzmocnienie miejsc pod rozjazdami i skrzyżowaniami torów
  • zabezpieczenie przed podrywaniem pojedynczych kamieni podczas przejazdów
  • zabezpieczenie dróg ewakuacyjnych i awaryjnych przy torach szynowych zabezpieczenie przed aktami wandalizmu
  • eliminacja miejsc rozluźnienia w podsypce przy zachowaniu ciągłości w przejazdach pociągów
  • łatwe czyszczenie przy peronach, przystankach i stacjach
  • możliwość wykonywania prac przy jednoczesnym zachowaniu możliwości przejazdu na sąsiednim torze
  • redukcja konieczności częstej konserwacji podsypki (oszczędność finansowa)
  • wydłużenie czasu eksploatacji linii kolejowej/ tramwajowej
  • wysoki komfort podróżowania podczas szybkich prędkości
  • STREFA PRZEJŚCIOWA
    Sklejenie podsypki w newralgicznym punkcie styku materiału sztywnego z elastycznym podtorzem (mosty, tunele, skrzyżowania etc.). Technologia pozwala zredukować siłę dynamiczną podczas przejazdów na obszarze przejściowym.
  • STREFA OBCIĄŻENIA ŁUKU
    W wyniku działania siły odśrodkowej, podczas ruchu szynowego, obciążenie na łukach są mocniejsze niż w innych miejscach. Usługa stabilizacji podsypki za pomocą żywicy trwale zabezpieczy podbudowę torów i podkłady, które narażone są na przemieszczanie.
  • ROZJAZDY I SKRZYŻOWANIA
    Stabilizacja tłucznia w okolicach zwrotnic i krzyżownic oraz połączeń torów efektywnie zabezpieczy kruszywo przed przemieszczaniem się i znacząco obniży koszty eksploatacji.
  • ZABEZPIECZENIE PODSYPKI PRZY NAPRAWIE SĄSIEDNIEGO TORU
    Technologia zapewnia stabilizację podsypki narażonej na obsuwanie się w wyniku remontów i napraw sąsiednich torów. Przy jednoczesnym ruch taboru.
  • LOKALNE USZKODZENIA
    Miejscowe rozluźnienie podsypki można łatwo i szybko zlikwidować, decydując się na usługę stabilizacji podsypki żywicą wiążącą. Wydłuży to trwałość konstrukcji.

trwala-stabilizacja-img4

ZOBACZ NASZE REALIZACJESKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI